X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

קידום אורגני בבניית אתרים

לבנות נכון מההתחלה: למה צריך לחשוב על SEO לפני שהאתר באוויר?

כשאתם ניגשים לבנות אתר, חשוב שתשאלו את עצמכם: איך האתר שלי יראה בעיני גוגל? אם חשבתם שאפשר "להדביק" את הקידום האורגני אחרי שהאתר כבר באוויר, אז לא. בניגוד לקידום ממומן בו מקדם תוצר מוגמר, בקידום אורגני יש חשיבות טרם הקמת האתר.

קידום אתרים בגוגל מתחיל כבר בשלב התכנון: מהשם של הדפים, דרך מבנה האתר ועד לפרטים הקטנים ביותר כמו הגדרת מבנה URL או זמני טעינה. ככל שתתייחסו לזה מוקדם יותר, כך תקבלו מתוצאות טובות יותר בהמשך. 

מתי לקדם את האתר אורגנית

 

מה זה SEO ולמה זה חשוב?

SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) הוא התהליך שבו גורמים לאתר שלכם להיות "אטרקטיבי" עבור מנועי החיפוש, ובעיקר עבור גוגל. מדובר לא רק בטכניקות, אלא באסטרטגיה כוללת שעוזרת ללקוחות שלכם למצוא אתכם בדיוק כשהם צריכים אתכם.

למה זה חשוב? כי כשאתם משקיעים בקידום אתרים, אתם בונים נכס דיגיטלי שמושך לקוחות לאורך זמן. בניגוד לקמפיינים ממומנים שתלויים בתקציב, קידום אורגני יוצר מצב שבו הלקוחות מגיעים אליכם בזכות התוכן, הרלוונטיות והערך שאתם מספקים. וזה לא סתם ביקור – כשהלקוחות מחפשים אתכם בגוגל, הם מגיעים עם intent ברור, מה שאומר שהסיכוי שהם גבוה יותר. 🚀

 

איך בניית אתרים נכונה משפיעה על SEO?

כדי להבטיח שהאתר שלכם בכלל יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, בניית האתר חייבת להתחשב באלמנטים טכניים ותוכניים כאחד. הכל מתחיל בתכנון יסודי שמתייחס להיררכיית האתר, מהירות הטעינה ויכולת ההתאמה למובייל.

בנוסף, כשאתם חושבים על מתי לקדם אורגנית, התשובה היא תמיד "כמה שיותר מוקדם". אתרים שנבנים עם התחשבות במילות מפתח, הגדרות כותרות ומבנה דפים מותאם, זוכים לדירוג טוב יותר תוך זמן קצר יותר. אם תדאגו לזה מהשלב הראשון, אתם כבר חצי דרך לדף הראשון.

 

תוצאות קידום אורגני

שימו לב כיצד עבודה נכונה על SEO לאורך זמן מגדילה את כמות הופעות האתר בגוגל! (תוצאות מ-Search Console מקידום אורגני של MUZA באתר שהתחלנו לקדם באוגוסט 2024).

 

מילות מפתח: היסוד של הקידום האורגני

מילות המפתח הן הלב של SEO. כבר בשלב ההקמה, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח יסודי, להבין מה הקהל שלכם מחפש ולשלב את המונחים הללו בתוכן, בשמות הקטגוריות ובכותרות.

לדוגמה, אם אתם עסק שמוכר פרחים, ייתכן שמילות כמו "משלוח פרחים מהיר" או "פרחים לחתונה" יהיו קריטיות עבורכם - מאחר והן מחופשות יותר ממונחים אחרים עליהם אולי חשבתם. הוסיפו אותן לא רק בתוכן האתר, אלא גם במבנה URL ובמטא-תיאורים, כך שגוגל יוכל "להבין" את מהות האתר שלכם ולהציג אותו בתוצאות החיפוש הרלוונטיות.

 

מה זה כותרות H1, H2 וכו' ולמה הן חשובות?

כותרות הן המפה שמנחה את גוגל (והגולשים) להבין על מה מדובר באתר שלכם. H1 הוא הכותרת הראשית של הדף – היא אומרת לגוגל: "זה הנושא העיקרי". מתחתיה מגיעות כותרות H2, H3 ועוד, שמפרקות את הנושא לתתי-נושאים בצורה ברורה ומסודרת.

כשאתם משתמשים בכותרות בצורה נכונה, אתם לא רק משפרים את ה-SEO אלא גם יוצרים חוויית משתמש טובה יותר. והרי מה טוב ל-UX (חוויית משתמש) טוב גם לקידום בגוגל! 😎

חשוב לדעת: בניגוד לכותרות H2, H3 וכך הלאה (עד 6), כותרת H1 יש רק אחת!

 

איך לבנות מבנה URL שגוגל אוהב?

URL ברור, מאורגן ומובן משדר למנועי החיפוש מסר חד וברור על מהות העמוד, ועוזר להם להחליט האם הוא רלוונטי לשאילתות של הגולשים.

למה מבנה URL חשוב?

URL ידידותי לגולש וגם לגוגל משפיע על דירוג האתר בכמה אופנים:

הבנה מהירה של התוכן: כשמנועי חיפוש רואים כתובת שמכילה מילות מפתח רלוונטיות, כמו www.example.com/best-coffee-shops, הם מבינים במהירות שהעמוד עוסק בבתי קפה.

שיפור חוויית המשתמש: כתובת URL קצרה וברורה מקלה על הגולשים לזכור אותה, לשתף אותה, או להקליד אותה מחדש – וזה מה שגוגל אוהב.

תצוגה בתוצאות החיפוש: גוגל מציג את ה-URL בתוצאות החיפוש, ואם הכתובת קריאה ונראית מקצועית, היא יכולה לעודד יותר קליקים 🚀.

 

זמני טעינה: למה זה קריטי?

אתר איטי לא רק מתסכל את הגולשים, אלא גם גורם לגוגל להוריד לכם נקודות בדירוג. אז מה עושים? כבר בשלב בניית האתר, תכננו להטמיע פתרונות כמו טעינה מאוחרת של תמונות, דחיסת קבצים וטעינה של תמונות קלות לפני קטעי וידאו כבדים.

חשוב לזכור: גולשים עוזבים את האתר אם הוא לא נטען תוך 3 שניות (ועוד היינו נדיבים רבים עוזבים אם הוא לא נטען אחרי 2) – גוגל עוקבת אחרי ההתנהגות הזו ומורידה בדירוג אתרים איטיים. 


לסיכום, קידום אורגני לעסק הוא השקעה לטווח ארוך שמתחילה להניב פירות רק אחרי מספר חודשים. לכן, אל תחכו שהאתר שלכם יהיה מוכן – התחילו לחשוב על SEO עוד בשלב התכנון. באותה נשימה שאתם מגדירים אסטרטגיה שיווקית אל תשכחו להגדיר אסטרטגיית SEO תוך התבססות על מחקר מילות קידום בתחום העיסוק שלכם, בהצלחה 😎

 

 

קידום אורגני  - שאלות ותשובות

▪️האם כדאי לקדם אורגנית?

בהחלט! קידום אורגני מאפשר ליצור נוכחות יציבה לאורך זמן ולהגיע לקהל עם כוונה ברורה – וזה משתלם במיוחד לעסקים קטנים ובינוניים שלא רוצים כל פעם להוציא כסף על קידום ממומן.

 

▪️כמה עולה קידום אורגני?

העלות משתנה בהתאם לתחרות ולגודל האתר, אך היא נעה בין 2,500 ל-10,000 ש"ח בחודש לעסקים ממוצעים. 
במוזה הצלחנו לפרק את המחיר כדי לעזור לעסקים קטנים ובינוניים להופיע בגוגל. אצלנו תוכלו לקבל חבילות קידום בפחות מ-1,000 ש"ח בחודש! 

איך עשינו את זה? חילקנו את זה ל-2 חלקים:
1. עלות הקמה חד פעמית שכוללת אינטגרציות למערכות, מחקר מילים, דשבורד ועוד)  במחיר קבוע לכל חבילה
2. חבילות קידום במחיר חודשי משתלם (חלקן פחות מ-1,000 ש"ח בחודש!)

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים >

 

▪️תוך כמה זמן רואים תוצאות בקידום אורגני?

לרוב, תתחילו לראות שיפור משמעותי תוך 3-6 חודשים, תלוי בנישה ובתחרות.