אם עד היום נלחמתם על הקלקות, עכשיו אתם נלחמים על אמון וסמכות.
המספרים לא משקרים: יותר ויותר גולשים מקבלים את התשובה שלהם בלי להיכנס לאתר, וזו ירידה דרסטית בטראפיק. האם זה סוף ה-SEO? ממש לא הסוף אלא יותר כמו Wakeup Call, הגיע הזמן לאמץ את ה-AI כאסטרטגיה, לא רק ככלי. אנחנו במוזה דיגיטל כאן כדי לעשות לכם סדר, ולהראות לכם איך הופכים אתגר בינה מלאכותית ליתרון תחרותי.
ממש בקצרה? המטרה. פעם, קידום אורגני (SEO) התמקד בלהביא אתכם למקום 1 ב-10 הכחולים ולקבל קליק לאתר. היום, העידן הג'נרטיבי שינה את כל המודל.
השינוי המהותי ביותר הוא הופעת ה-AI Overviews של גוגל (או Google SGE, התקצירים המבוססים על AI שמופיעים בראש תוצאות החיפוש). המשתמש מקבל את התשובה ישירות בראש העמוד, בלי צורך להקליק על הקישור.
זה מביא אותנו למצב של "זירו קליקס" (Zero-Click Search). מחקרים מראים כי במקרים מסוימים, כניסת ה- AI Overviews של גוגל הובילה לירידה של 15% עד 64% בתנועה האורגנית לאתרים.
אם בעבר התחרות הייתה על טרפאיק, היום היא על אמון ועל להיות התשובה הרשמית, כלומר מקור הציטוט. ה-AI של גוגל (והעדכונים כמו BERT ו-MUM) משלבים למידת מכונה כדי להבין הקשר וכוונת משתמש בצורה עמוקה יותר מאי פעם. הדרך לנצח? להתפקס על מודל EEAT כמה שיותר מהר.
שלושת המונחים האלה הם ה-Buzzwords החדשים של הדיגיטל ב- 2025, אז כדאי שנבין מה הם אומרים, לא?
פירוש | מטרה | |
---|---|---|
AEO | Answer Engine Optimization (אופטימיזציה למנוע תשובות) |
לגרום לתוכן להפוך לתשובה ישירה שמנוע החיפוש נותן. דמיינו: להיות מוצגים ב-Featured Snippets ("תוצאה 0") או בתשובות של חיפוש קולי. |
GEO | Generative Engine Optimization (אופטימיזציה למנוע ג'נרטיבי) |
לגרום לתוכן להופיע בתוך הסיכום שמנוע ה-AI (כמו גוגל SGE או ChatGPT) יוצר. אתם מתחרים על להיות חלק מהתשובה המשוכתבת. |
AIO | Artificial Intelligence Optimization (אופטימיזציה לבינה מלאכותית) |
האסטרטגיה הכוללת. זו הגישה הרחבה שכוללת שימוש בכלי AI לאופטימיזציה של כל התהליך, ש-AEO ו-GEO הם חלק ממנו. |
בסופו של דבר, כולם אותו הדבר - אותה גברת בשינוי אדרת. האסטרטגיות שנדרשות כדי להצליח ב-AEO וב-GEO חופפות ברובן המוחלט.
כשתתמקדו בתוכן איכותי, מובנה ואמין – אתם למעשה מבצעים אופטימיזציה לכל מנועי ה-AI והתשובות הגנרטיביות כאחד.
אך המושג הרווח בישראל לאופטימיזציה למנועי AI - הוא כנראה GEO - אופטימיזציה למנועי AI ש"מג'נרטים" את התשובה.
במוזה דיגיטל אנחנו לא רק מדברים על התיאוריות ומודלים, אנחנו מיישמים והתוצאות לא מאחרות לבוא. ניקח לדוגמה את השאילתה "מה כדאי לעשות באמסטרדם?" אותה הכנסנו לצ'אט GPT.
זו אחת השאילתות הכי גנריות ותחרותיות שיש בתחום התיירות. כשה-AI של גוגל מחליט לסכם את התשובה ולצטט את מקורות המידע האמינים ביותר, אנחנו גאים לראות את "מדריכי מוזה לאמסטרדם" (אחד מאתרי התיירות שלנו לאירופה) מופיע כאחד המקורות הראשיים.
שימו לב לרשימה: מתוך 5 המלצות, שלוש הן מוויקיפדיה, אחת מאתר התיירות הבינלאומי הרשמי IAMSTERDAM – והחמישית (יותר נכון שניה) היא אנחנו.
זו ההוכחה לכך שלמוזה דיגיטל יש ניסיון ותוצאות בשטח לקידום אתרים ב- AI אנחנו הופכים את האתר שלכם לאוטוריטה ברמה שגם ה-AI סומך עליה ומפנה אליה, אפילו בנישות התחרותיות ביותר בעולם.
ה-AI עובד בשיטה שנקראת "Query Fanout", שבה הוא מפרק את השאלה המקורית לעשרות תתי שאלות ומחפש את המקורות האמינים ביותר לכל אחת. כדי להופיע שם, התוכן חייב להיות מובנה וברור:
רבים חושבים שקידום אורגני זה רק כתיבת תוכן, אבל האמת היא ששום תוכן מעולה לא יעבוד אם התשתית הטכנית שלו שבורה.
2 פרמטרים טכנים חשובים שחשוב לשים אליהם לב:
ה-AI לא יצטט אתר שהוא לא סומך עליו. מכירים את המשפט \ חידה "אם עץ נפל ביער אבל אף אחד לא שמע אותו נופל, האם העץ השמיע צליל?" אז משהו כזה - אם יש לכם ניסיון ואתם לא כותבים עליו ובשמו - המודלים הג'נרטיביים לא "ישמעו" אתכם.
בארגונים גדולים ובמערכות ניהול תוכן מורכבות כמו אומברקו ודרופל, להניע פיתוחים גדולים או לשנות תשתיות זה אתגר שלוקח זמן – ולפעמים חודשים עד שהשינוי מיושם בפועל.
החדשות הטובות? לא חייב לחכות הנה פעולות קטנות (קוויק ווינס - אנחנו אוהבים לקרוא לזה) שאפשר ליישם עוד היום, שייצרו אימפקט מיידי ויהפכו את התוכן שלכם לחביב יותר בעיני מנועי ה-AI:
כולם רוצים לקפוץ על הרכבת, אבל בדרך, רבים נופלים במלכודות שפוגעות בדירוג. אלה שלושת ה-"לא!" הגדולים של קידום אתרים בעידן הג'נרטיבי:
ה-AI הוא לא סוף ה-SEO, אלא קפיצת מדרגה. הכללים השתנו, אבל המהות נשארה: תוכן איכותי, עמוק, אמין, שפותר בעיות. הגיע הזמן להפסיק להתמקד רק בטכניקות עתיקות ולהתחיל לחשוב כמו מנוע ה- AI.
זה בדיוק השילוב שאנחנו במוזה דיגיטל מביאים לשולחן: אנחנו משלבים ידע טכני שכולל SEO טכני, ואנליזה עם UX ותוכן איכותי שמניע לפעולה.
רוצים שמנועי ה- AI יצוטטו אתכם? דברו איתנו ויחד נביא את האתר שלכם לכלי ה- AI.
מה זה קנוניקל? מה חייב לפתח באומברקו כדי לשמור על קידום אורגני תקין?
ואיך כותבים לגוגל ו- AI בלי לשכוח את המשתמש? הכל במקום אחד, בשפה שלא דורשת ידע טכני.