במאי 2024, גוגל השיקה את AI Overviews – תכונה חדשה במנוע החיפוש שלה, המייצרת תקצירים מבוססי בינה מלאכותית בראש תוצאות החיפוש. מאז, התכונה התרחבה ליותר מ-100 מדינות, כולל אזורים באירופה, אסיה והמזרח התיכון, ובמאי 2025 הגיעה רשמית בישראל.
(צילום מסך של שאילתה בגוגל בנושא אטרקציות בלונדון, שבו אתר "לונדון עם מדריכי מוזה" (מבית מוזה דיגיטל) מופיע כחלק מתוצאת ה- AI Overview של גוגל.)
AI Overviews הוא גלגול רשמי ומעודכן של ניסוי קודם בשם SGE (Search Generative Experience). מטרתו: לספק למשתמש תשובה ישירה, עשירה, מבוססת הקשרים, שנכתבת ע״י בינה מלאכותית על סמך ניתוח של מקורות ברשת.
במקום לקבל רשימה של קישורים, המשתמש רואה בראש הדף תקציר תמציתי, שנראה כמו תשובה שכתובה ע״י אדם. מבחינת חוויית המשתמש – זה חיפוש שמרגיש כמו שיחה עם מומחה.
המעבר ל-AI Overviews משנה את כללי המשחק בתחום ה-SEO. בעוד שבעבר המטרה הייתה להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, כיום המטרה היא להיות חלק מהתקציר שמוצג בראש הדף. כדי להשיג זאת, יש להתמקד ביצירת תוכן איכותי, אמין ומבוסס על ניסיון אישי, בהתאם לעקרונות E-E-A-T של גוגל: ניסיון, מומחיות, סמכות ואמינות.
(צילום מסך של שאילתה בגוגל בנושא הטבות וזכאויות של נכי צה"ל, שבו אתר "פורטל נכי צה"ל" (שמנוהל ומקודם ע"י מוזה דיגיטל) מופיע כחלק מתוצאת ה- AI Overview של גוגל.)
כשהבינה המלאכותית כותבת את התקציר בעצמה – היא בוחרת את המקורות שהיא סומכת עליהם. כלומר, לא מספיק להופיע בעמוד הראשון של גוגל – צריך להפוך למקור שבונה את התשובה.
כדי שזה יקרה, גוגל מבקשת לראות:
כל אלו מרכיבים את מודל E-E-A-T – שהוא הליבה של ההחלטה איזה תוכן ראוי להופיע בתקציר של AI Overviews.
האם AI Overviews זמין כבר בישראל?
כן! החל ממאי 2025 הפיצ'ר של גוגל AI אובר ביו (הגלגול רשמי ומעודכן של ניסוי קודם בשם SGE - Search Generative Experience) כבר עובד בישראל כשמקלידים שאלות בגוגל.
המטרה של ה- AI אובר ביו לספק לגולש תשובה ישירה, עשירה, מבוססת הקשרים, שנכתבת ע״י בינה מלאכותית על סמך ניתוח של מקורות ברשת.
במקום לקבל רשימה של קישורים, המשתמש רואה בראש הדף תקציר תמציתי, שנראה כמו תשובה שכתובה ע"י אדם. מבחינת חוויית המשתמש – זה חיפוש שמרגיש כמו שיחה עם מומחה.
לסיכום
AI Overviews הוא לא רק עדכון טכנולוגי – הוא תמרור שמסמן לאן עולם התוכן והחיפוש הולך. גוגל כבר לא רק מחפשת – היא עונה, בוחרת, ומסכמת. בעולם כזה, אין מקום לתכנים גנריים, שטוחים או אנונימיים. אם אתם רוצים להישאר רלוונטיים, זה הזמן להפסיק להתבייש ולהתחבא מאחורי המקלדת: כתבו מתוך הניסיון שלכם, תראו עומק אמיתי, ותהפכו עצמכם – לא את האתר שלכם – למקור מידע סמכותי.