X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
X סגירה
 

אוטומציה שיווקית

אוטומציות שיווקיות: המפתח לצמיחה עסקית ושמירה על רלוונטיות 🔑

אוטומציה שיווקית היא הכלי שמשנה את חוקי המשחק בעולם השיווק המודרני. מדובר במערך חכם ואוטומטי שמאפשר להעביר את המסר הנכון, לאדם הנכון, בדיוק בזמן הנכון – וכל זה, בלי צורך בהתערבות ידנית. עם השילוב של טכנולוגיות מתקדמות וכלים פשוטים לשימוש, עסקים קטנים וגדולים כאחד יכולים לייעל את תהליכי השיווק שלהם, לחסוך זמן יקר, לשפר את חוויית הלקוח, ולהגדיל את ההכנסות.
 

לקוחות מקבלים הודעות באופן אוטומטי


נניח יש לכם מספרה, ובאופן יותר קונקרטי אתם עושים החלקות שיער, כל חצי שנה הלקוחות שלכם אמורות להגיע לחדש שורש, אבל לפעמים מתפספס, לפעמים הן לא בדיוק מודעות שעברה כבר חצי שנה, ולפעמים עד אז הן נתקלות בספר אחר שמבטיח להן את אותה התוצאה במחיר זול יותר.

כיצד אוטומציה שיווקית יכולה לעזור במקרה הזה? אפשר לתזמן הודעה ללקוחה שתקבל הודעה אחרי חמישה חודשים שתעודד אותה להזמין תור לשורש הקרב, משהו בסגנון הבא:

"עוד חודש כדאי לעשות שורש 💇🏻‍♀️
כדי לשמור על תוצאה מיטבית של ההחלקה
לחצי כאן לקבוע תור >>"

 

כך, מבלי לזכור, לרשום וליזום - פניתם ללקוחות הרלוונטיות בהצעה בזמן הנכון. מעבר לטיימינג הנכון הן גם עוברות מסע לקוח מול המספרה ומרגישות שהן מקבלות יחס אישי, שזוכרים אותן, תחושה שתעזור להם לחזור, וכמובן לחזור באופן עקבי. 

 

מהי אוטומציה שיווקית?

אוטומציה שיווקית 🤖 היא שימוש בטכנולוגיה כדי לייעל תהליכי שיווק חוזרים ונשנים. היא מאפשרת לבנות תהליכי עבודה חכמים, המבוססים על תרחישים מוגדרים מראש (כמו שליחת מייל אחרי הרשמה), וכך לחסוך זמן, לשפר דיוק וליצור חוויית לקוח מותאמת אישית.

למשל, אם לקוח נרשם למוצר באתר, האוטומציה יכולה לשלוח לו מייל ברוכים הבאים, להציע מדריך למשתמש, ולבקש ממנו משוב לאחר שבועיים.

מסרים שיווקים נשלחים אוטומטית

רוצים לשדרג את העסק ולחסוך זמן עם אוטומציות שיווקיות?
השאירו פרטים >>

 

יתרונות האוטומציה השיווקית

🕒 חיסכון בזמן ומשאבים - ביצוע משימות שיווקיות באופן אוטומטי, ללא צורך בהתערבות ידנית. במקום לשלוח מיילים לכל לקוח בנפרד, ניתן ליצור סדרת מיילים אוטומטית שמופעלת לפי התנהגות 
👤 פרסונליזציה ושיפור חוויית הלקוח - שליחת תוכן מותאם אישית על בסיס התנהגות, העדפות או פרופיל הלקוח
📈 ניתוח ובקרה - מעקב אחר נתונים כמו שיעור פתיחת מיילים, שיעור הקלקות או המרות. המידע הזה עוזר להבין מה עובד ומה לא, לקבל תובנות על הלקוחות ולבצע שיפורים בהתאם.

 

📧 דיוורים - ניוזלטרים שיווקיים 

שיווק במייל, ובעיקר ניוזלטרים, הוא אחד הכלים הוותיקים, היעילים והמשתלמים ביותר בעולם הדיגיטלי. למרות תחזיות חוזרות על "מותו", הוא ממשיך להיות כוח מרכזי בעולם השיווק. שיווק במייל הוא הערוץ הדיגיטלי המוביל מבחינת החזר השקעה (ROI). הוא מאפשר תקשורת ישירה ואישית עם הלקוח, ללא תלות באלגוריתמים, ומציע גמישות יוצאת דופן – מתאים למכירות, תוכן חינוכי, עדכוני מוצר, ועוד.

יצירת סדרת מיילים (Email Sequences) מתוזמנים מראש או מופעלים לפי טריגרים.
דוגמה:

✔️ מיילי שימור לקוחות: "לא שמענו ממך הרבה זמן" (כמובן בנוסח פחות פולני ושיפוטי)
✔️ מיילים עם תוכן חינוכי (כמו מדריכים) לטובת שמירה על מודעות המותג
✔️ מייל עם מבצעי החודש 
 

ניוזלטרים דיוורים שיווקיים נשלחים אוטומטית


אוטומציות בסושיאל 

אוטומציות ברשתות החברתיות (Social Media Automation) הן הכלי האולטימטיבי לחיסכון בזמן וניהול יעיל של נוכחות דיגיטלית. בעזרת כלי אוטומציה ניתן לתזמן פוסטים מראש לפלטפורמות כמו פייסבוק (Facebook), אינסטגרם (Instagram), לינקדאין (LinkedIn) וטיקטוק (TikTok) - לעקוב אחרי תגובות ולהגיב באופן אוטומטי, ולנתח את הביצועים של כל תוכן בזמן אמת. 📱

יכול להיות שנתקלתם בפוסט שאומר: "כל מי שרוצה לקבל את הלינק שיכתוב אני בתגובות" 💬
סיכוי גבוה, שכותב הפוסט עשה לזה אוטומציה, לפיה שכל מי שמגיב "אני" מקבל את הלינק לפרטי באופן אוטומטי.

המלצה: כלי מומלץ שמתממשק עם כל הרשתות החברתיות יחדיו הוא לייטר (Later) 📅 שמציע ממשק נוח בנראות של לוח שבועי בו ניתן לתזמן מתי איזה פוסט עולה ולאיזו פלטפורמה (או אפילו כמה במקביל).

 

ניהול לידים באמצעות אוטומציות שיווקיות

אוטומציות מאפשרות לשמור על כל הלידים במקום מרכזי ומסודר. לצורך העיניין, כאשר לקוח ממלא טופס באתר, משאיר פרטים בפייסבוק או מתקשר, המידע שלו יכול להירשם אוטומטית במערכת CRM באמצעות Zapier. 📊

מעבר לאיסוף המידע באופן מסודר, ניתן אפילו לנקד ולפלח את הפעולות שהלידים עושים - לפי המעורבות שלהם כמו למשל פתיחת מייל או ביקור באתר - כדי להגדיר ליד חם או קר באופן אוטומטי לטובת הגדלת המכירות באופן יעיל וחסכוני.

 

מסעות לקוח (Customer Journeys)

מסעות לקוח באוטומציות שיווקיות הם התהליכים המובנים שהלקוח עובר במגע עם המותג שלך, משלב החשיפה הראשונית ועד להפיכתו ללקוח נאמן ואפילו לשגריר של המותג. בעזרת אוטומציות, ניתן למפות את כל נקודות המפגש (Touchpoints) בין הלקוח לעסק ולהפעיל תהליכים חכמים שמגיבים לצרכיו בזמן אמת. 🎯

אוטומציות מאפשרות לחשוב מראש על האתגרים שהלקוח עשוי לפגוש, להציע פתרונות מותאמים אישית, וליצור חוויית לקוח חלקה ורציפה. כך, אתם יכול ללוות את הלקוח בכל שלב במסע שלו בצורה יעילה, מדויקת וממוקדת יותר. 


דוגמאות:

✔️ שליחת מייל ברוכים הבאים לאחר הרשמה
✔️ מייל עם הצעת קרוס סייל (Cross-Sell) כלומר הצעה משלימה לאחר הרכישה הראשונה
✔️ מייל תזכורת והצעת הנחה במקרה של נטישת עגלה
 

רוצים לשדרג את העסק ולחסוך זמן עם אוטומציות שיווקיות?
השאירו פרטים >>

 

השלבים העיקריים של מסע לקוח 

נקרא גם "משפך שיווקי" - השלבים שהלקוח עובר מרגע החשיפה הראשונית למותג ועד להפיכתו ללקוח נאמן שממליץ על המותג לאחרים. כל שלב מתמקד במטרה שונה ומייצג תהליכים שיווקיים ועסקיים שמטרתם ללוות את הלקוח ולהניע אותו קדימה במסע שלו.

🌟 מודעות (Awareness): הלקוח נחשף לראשונה למותג שלך, בין אם דרך פרסומת, תוכן שיווקי, או המלצה.
🔍 עניין (Consideration): הלקוח מתחיל לחקור ולהשוות את המוצר או השירות שלך לאלטרנטיבות, תוך חיפוש מידע נוסף.
💳 רכישה (Purchase): השלב שבו הלקוח מקבל החלטה ורוכש את המוצר או השירות.
🤝 חוויית שימוש (Retention): אחרי הרכישה, חשוב לוודא שהלקוח מקבל את הערך המצופה, באמצעות הדרכה או תקשורת נוספת
❤️ נאמנות והמלצה (Advocacy): הלקוח הופך לנאמן, משתף אחרים בחוויה החיובית שלו וממליץ על המותג.

 

איך לבנות אוטומציה שיווקית?

הגדרת מטרות
◾ האם המטרה שלך היא לייצר לידים? לשמר לקוחות? להגדיל מכירות?
◾ הגדרת מטרה ברורה תעזור לך לבחור את התהליכים והכלים הנכונים.
 

איסוף נתונים
◾ איסוף נתונים על התנהגות הלקוחות שלך (כמו ביקורים באתר, קליקים על מיילים, היסטוריית רכישות) - נתן לאסוף את הנתונים האלו בקלות ובחינם בגוגל אנליטיקס (Google Analytics)
◾ השתמשו במידע הזה כדי לבנות פילוח קהל חכם

בניית טריגרים ותרחישים
טריגרים הם אירועים שמפעילים את האוטומציה.

לדוגמה:
◾ לקוח עזב עגלה > שליחת מייל עם הנחה.
◾ הרשמה לטופס > שליחת מייל ברוכים הבאים.
◾ מייל לא נפתח > לאחר יום מייל נוסף עם הנחה 


אפשר לחשוב על כל מיני תרחישים להתאים להם תגובה אישית, וואנס חושבים ומנסחים את התרחישים והתגובות, אין יותר התעסקות עם זה ואפשר לעבור למשימה הבאה ולייעל תהליכים נוספים. ניתן להפעיל בקלות אוטומציות כאלו ב- זאפיאר (Zapier) או מייק (Make).
 

בדיקות ושיפורים
◾ בדיקת תקינות והתנסות בתהליך שיצרתם על מנת לוודא שהכל תקין
◾ מעקב אחר מדדי הצלחה כמו שיעור פתיחת מיילים, הקלקות והמרות - יכול להיות שהנתונים יצביעו על שינוי שיש לעשות אולי בתוכן אולי להוסיף טריגרים נוספים וכו.

 

תוכנות מומלצות לאוטומציות שיווקיות

אוטומציות במייק (Make)

Make הוא כלי אוטומציה חכם וגמיש המיועד לחבר בין אפליקציות שונות וליצור תהליכים אוטומטיים שמתאימים לצרכים שלך. המערכת מתאפיינת בממשק גרפי (ויזואלי) ייחודי שמציג את תהליך האוטומציה בצורה ברורה וזורמת, מה שמאפשר להבין בקלות כיצד התהליך בנוי ואיך הוא פועל. Make מתאים במיוחד לעסקים קטנים, בינוניים, או משתמשים בעלי ידע טכני, ומספק גמישות מרבית ליצירת תהליכים מורכבים ויצירתיים.

באמצעות Make, ניתן לחבר מערכות CRM כמו HubSpot ו-Salesforce, לנהל לידים בצורה אוטומטית, לשלוח עדכונים מ-Google Sheets למערכות מייל, או לסנכרן בין מסדי נתונים שונים, כמו Excel ו-Google Sheets. למשל, אם לקוח ממלא טופס באתר, Make יכול לדאוג לכך שהמידע יישלח ל-CRM, ייווצר מייל תודה אוטומטי ללקוח, ואף תיווצר משימה בצוות המכירות. זהו פתרון אידיאלי לעסקים שזקוקים לתהליכים מסועפים ומדויקים.

Make לא מציעה ממשק בעברית, אך תומכת בעברית מבחינת כתיבת טקסטים ושדות. בנוסף, המחירים של Make משתלמים מאוד! 

🎁 אופציה חינמית: התוכנית חינמית שמספקת עד 1,000 פעולות בחודש.
ותוכניות בתשלום שמתחילות מ-$9 בלבד, מה שהופך אותו לאופציה נגישה מאוד לעסקים קטנים. 

עם זאת, במייק נדרשת יותר הבנה טכנית בהשוואה לכלים פשוטים יותר כמו Zapier, ולכן מתאים למשתמשים שאוהבים ללמוד ולהתנסות.


אוטומציות בזפיאר (Zapier)

Zapier הוא אחד הכלים המובילים בעולם האוטומציות, בזכות ממשק פשוט, אינטואיטיבי וידידותי למשתמש. הוא מחבר בין אלפי אפליקציות בצורה חלקה ומאפשר למשתמשים ליצור תהליכי עבודה אוטומטיים במהירות, בלי צורך בידע טכני. Zapier מתאים מאוד לעסקים קטנים ובינוניים, סטארטאפים, ואפילו פרילנסרים, שרוצים לייעל את העבודה השוטפת שלהם ולחסוך זמן יקר.

עם Zapier, אפשר לחבר מערכות מייל כמו Gmail ו-Mailchimp, אפליקציות ניהול כמו Trello ו-Slack, ורשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. לדוגמה, אם מישהו ממלא טופס לידים בפייסבוק, Zapier יכול להוסיף את המידע ישירות ל-Google Sheets, לשלוח מייל תודה דרך Gmail, ואפילו ליצור משימה אוטומטית בצוות שלך. זהו כלי רב-עוצמה ליצירת תהליכים פשוטים או מורכבים, והוא מתמקד בעיקר בהקלת התפעול היומיומי.

גם ל- Zapier אין ממשק בעברית, אך התהליך של יצירת אוטומציות (שנקראות "Zaps") פשוט וקל להבנה. 

🎁 אופציה חינמית: התוכנית החינמית מאפשרת עד 5 אוטומציות ו-100 פעולות בחודש

והתוכניות בתשלום מתחילות ב-$19.99 לחודש, ומציעות יותר פעולות וגישה לתכונות מתקדמות. כמו Make גם Zapier מושלם למי שרוצה להתחיל בקלות, מבלי להשקיע זמן רב בלימוד המערכת.

אוטומציות שיווקיות הן הכלי האולטימטיבי לקידום עסקים בדיגיטל ובכלל למי שרוצה לעבוד חכם. הן חוסכות זמן,⏳ מפנות משאבים למשימות אסטרטגיות, משפרות את חוויית הלקוח עם מסרים מותאמים אישית, ומאפשרות לך לעקוב בדיוק אחר תוצאות השיווק שלך. בעזרת אוטומציות, תוכלו לבנות קשרים חזקים עם הלקוחות, להגדיל מכירות ולפעול בצורה ממוקדת ויעילה שתוביל את העסק לצמיחה מתמשכת והצלחה אמיתית. 🎯

עולם האוטומציות השיווקיות מתפתח ללא גבולות – מבינה מלאכותית 🤖 שיוצרת תוכן מותאם אישית וחוזה את צרכי הלקוח, דרך צ'אטבוטים 💬 שמספקים מענה מיידי ומפעילים תהליכים חכמים, ועד וידאו מותאם אישית שמרגיש כמו שיחה אחד על אחד. 

הזמן הנכון להיכנס לעולם הזה הוא - אתמול, אבל גם עכשיו זה עוד לא מאוחר, כל רגע שאתם לא שם זה זמן שבו הייתה יכולה להישלח הודעה אוטומטית בזמן שאתם בכלל ביום סידורים. זה הזמן להיכנס לעולם הזה, לייעל את העסק שלך ולהישאר רלוונטי בשוק שדורש חוויות לקוח מתקדמות וחכמות.

רוצים לשדרג את העסק ולחסוך זמן עם אוטומציות שיווקיות?
השאירו פרטים >>