העדכון הממוקד נועד להילחם בתכנים ואתרים שנחשבים "ספאם" – כלומר כאלה שמנסים לדרג במנוע החיפוש בצורה מניפולטיבית ולא טבעית.
בניגוד לעדכוני ליבה רחבים, מדובר כאן בהתמקדות ברורה בשאלה אחת: כיצד להבטיח שתוצאות החיפוש יציגו לגולש תוכן איכותי, אמין ורלוונטי, תוך סינון “רעשים” שמנסים לתמרן את האלגוריתם.
בקיצור, גוגל מאותתת שהיא לא מוכנה יותר לטריקים ולעיגולי פינות – מי שמנסה "לעבוד על המערכת" ייפגע.
במדריכים הרשמיים שלה ובניתוחים של קהילת ה- SEO, גוגל מדברת על כמה סוגי "התנהגות ספאמית":
מעבר לשדה הטכני של SEO, לעדכון הנוכחי יש גם משמעות רחבה יותר. בשנים האחרונות גוגל נתונה ללחץ גובר מצד רגולטורים, במיוחד בארה״ב, סביב תפקידה כ"שומר סף" של המידע.
במקביל לעדכון הספאם בחיפוש, נחשפה ביקורת חריפה מצד ה־FTC על סינון דוא״ל בג׳ימייל, בטענה להטיה פוליטית אפשרית במערכות הסינון. החפיפה הזו מדגישה עד כמה המושג "ספאם" כבר איננו רק עניין טכני של ניקוי תוצאות, אלא סוגיה דמוקרטית, פוליטית וחברתית.
בעידן שבו חברות טכנולוגיה מנהלות את השיח הציבורי כמעט כמו מוסדות מדינתיים, כל שינוי באלגוריתם הוא לא רק עדכון טכנולוגי – אלא גם מהלך שמושך עין ציבורית ופוליטית ומחייב שקיפות ואחריות גדולה יותר.
לסיכום, עדכון הספאם של אוגוסט 2025 הוא איתות ברור: גוגל רוצה להבטיח שמה שעולה למעלה בתוצאות החיפוש זה תוכן אותנטי, אמין ושימושי – ולא מניפולציות שנועדו לתמרן את האלגוריתם.
מי שעובד נכון בבניית אתרים וניהול אתרים - עם ערך אמיתי לגולשים – לא רק שלא ייפגע, אלא יכול אפילו להרוויח מהעדכון, כי מתחרים פחות איכותיים יצנחו בדירוג.
מה זה קנוניקל? מה חייב לפתח באומברקו כדי לשמור על קידום אורגני תקין?
ואיך כותבים לגוגל ו- AI בלי לשכוח את המשתמש? הכל במקום אחד, בשפה שלא דורשת ידע טכני.