יש לא מעט בלבול סביב כל הנושא של קישורים – חיצוניים, פנימיים, יוצאים ונכנסים – מה הם בדיוק? איך הם עובדים? ולמה זה כל כך חשוב לקידום האתר שלכם? המדריך הזה בא לעשות לכם סדר בבלאגן. פה תמצאו תשובות ברורות ופשוטות: מה זה קישור פנימי? מה זה קישור חיצוני? מה ההבדלים ביניהם? מתי ואיך להשתמש בכל אחד מהם בצורה חכמה? בקיצור, כל מה שצריך לדעת על לינקים לטובת קידום אתרים.
קישור חיצוני הוא קישור שמוביל מאתר אחד לאתר אחר.
למה זה חשוב? קישורים חיצוניים הם כמו "המלצות" שמגיעות מאתרים אחרים. כשאתר מכובד או בעל מומחיות מקשר אליכם, זה כאילו הוא אומר לגוגל: "זה אתר איכותי ששווה להיכנס אליו". קישורים חיצוניים חזקים מאתרים רלוונטיים בתחום שלכם יכולים לשפר משמעותית את הדירוג במנועי החיפוש ולהביא טראפיק איכותי. 🌐
אזהרה⚠️ לא כל קישור חיצוני הוא טוב, אם קישור מגיע מאתרים לא איכותיים, או כאלו שמוציאים בלי סוף לינקים לכולם. הקישור עלול להיחשב לספאם וזה עלול לפגוע בדירוג שלכם במקום לשפר אותו. לכן חשוב לבחור לינקים על פי רלוונטיות ואיכות על פני כמות.
קישור פנימי הוא קישור בתוך האתר שלכם שמוביל לדף אחר בתוך אותו האתר.
קישורים פנימיים משפרים את חוויית המשתמש באתר מבחינת היוזר, על ידי כך שהם מאפשרים למבקרים למצוא מידע נוסף בקלות, ומעלים את זמן השהייה באתר. הם גם מסייעים למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר ולזהות אילו עמודים הם החשובים ביותר. שימוש נכון בקישורים פנימיים מראה לגוגל איזה תוכן מרכזי באתר ומוביל את המבקרים לעמודים הרלוונטיים ביותר עבורם.
▪️קישורים חיצוניים: מגיעים מ/ל אתרים אחרים
▪️קישורים פנימיים: נשארים בתוך האתר שלכם ומחברים בין עמודים שונים בתוכו
שני הסוגים משפיעים על גוגל, רק שכל אחד משפיע על פרמטר אחר.
הבדל אסטרטגי: קישורים חיצוניים משפיעים יותר על סמכות האתר אליו מפנים בעיני גוגל, בעוד שקישורים פנימיים תורמים לחוויית משתמש ולאיכות התוכן מבחינת גוגל.
1️⃣ קישורי עוגן (Anchor Links) - קישורים ש"מקפיצים" לנקודה מסוימת בתוך אותו הדף, כמו תוכן עניינים.
2️⃣ קישורים יוצאים - סוג של קישור חיצוני, כאשר אתם הם אלו שמפנים מהאתר שלכם החוצה לאתר אחר.
3️⃣ קישורי "נופולואו" (NoFollow) - קישורים חיצוניים יוצאים שלא מעבירים סמכות לאתר שאליו הם מקשרים, אך עדיין יכולים להיות שימושיים להבאת תנועה.
✔️ תשקיעו באיכות - עדיף קישור אחד מאתר סמכותי ורלוונטי מאשר עשרה קישורים מאתרים לא איכותיים.
✔️ תבנו מבנה פנימי חכם - צרו קישורים פנימיים שמחברים בין דפים רלוונטיים, ושימו לב שלא "תסתירו" עמודים חשובים.
✔️ תשמרו על גיוון - ערבבו בין קישורים פנימיים וחיצוניים כדי ליצור חוויה עשירה יותר למשתמשים וגם לרצות את גוגל.
לסיכום, קישורים חיצוניים ופנימיים הם בעלי חשיבות בקידום אורגני של האתר בגוגל. 🚀 קישורים חיצוניים מביאים סמכות ותנועה, קישורים פנימיים עוזרים למבקרים ולגוגל לנווט באתר.
כשמשתמשים בהם נכון ובאסטרטגיה חכמה, הקישורים האלה לא רק ישפרו את הנראות שלכם בגוגל, אלא גם את חוויית המשתמש באתר שלכם (שבעקיפין גם זה משפר את הנראות בגוגל).